יום שלישי, 13 בינואר 2004

כקליפת השום דבר

על הבנות של משפחת קלופהאוזן אפשר להגיד הרבה דברים, אבל עצלניות - הן לא. בפרוס החופש הגדול ארגנו נורית ורונית (יחד עם השכנה נירית צנענשוילי) קייטנה לילדי השכונה. כיד הדימיון הטובה עליהן הוכן דף פרסום שנועד למשוך את קהל היעד (הורים לילדים בני 5 וחודשיים) לקייטנת 'ניירות'.
היכן תולין ? בלוח המודעות שליד המכולת כמובן ! אבא קלופהאוזן התנדב לתלות שתי מודעות על הלוח כשהוא הולך לתפילת מעריב.
בבוקר עברה רונית ליד הלוח וראתה שהמודעה לא תלויה. כמובן שהטענות החלו מיד לעוף. אבא קלופהאוזן נשבע שתלה את המודעה בזמן שכולם חיכו לרב שיסיים את התפילה. אמא ק' פסקה שאין דבר קל מאשר לברר וכך צעדו כולם ללוח המודעות.
מול הלוח קימט אבא ק' את מצחו, הוא אמנם חגג לא מזמן 45, אבל לא יתכן שליל אמש היה רק חלום ! אולי בכלל הוא צריך להתפלל תשלומין ? את המבוכה פתרה כרגיל תושיתה של אמא ק'. מתחת למודעה ססגונית למכירת כובעים ('יום רביעי, בין 2000 ו 2200, אצל משפחת הומבורג, הקולקציה החדשה המדהימה במחירי מציאה החל מ 230 ש"ח') היא גילתה את המודעה של קייטנת הניירות של רונית ונורית.
המשבר במשפחה חלף, מודעה חדשה וגדולה יותר נתלתה מעל המודעה של הכובעים. ובא לציון גואל.
בערב, כבר לא היה זכר למודעה. נורית שכבר צפתה את המתרחש גילתה שמעל למודעה שלהן יש כבר מודעה חדשה ('מתארגנת נסיעה להילולה על קברו של רשכבה"ג הגה"צ האדמו"ר מפלביצקה זצוקלל"ה. תשלם סמלי, נא להרשם'). הפעם לא היתה לה מודעה נוספת אז בהחלטה של רגע - עשתה נורית את הבלתי יעשה - היא תלשה מעל הלוח את המודעה החדשה.
אבוי, זו הייתה טעות. יחד עם מודעת הנסיעה נתלשו גם מודעת הקיטנה, מודעת הכובעים וחצי תריסר מודעות שהיו מתחת. במקום נותרה מודעת בחירות בוהקת. מודעת בחירות בוודאי איננה רלוונטית יותר אמרה נורית לעצמה (היא טרם הגיעה לגיל שבו מבינים שכל מערכת בחירות היא בעצם שידור חוזר של קודמתה) ותלשה את המודעה.
שוב נתלשו תריסר שכבות של מודעות. נורית פינתה חלק מהקרעים של המודעות התלושות כדי לגלות מודעה של הוועד ('כל מי שנרשם לתוכנית של השכונה החדשה מתבקש לקחת טפסים אצל ציפי עד י"ג בניסן תשנ"ו').
אם כבר אז כבר, אמרה נורית (בינתיים הגיעה גם רונית) והחלה לתלוש עוד ועוד שכבות של מודעות, בור נפער בלוח המודעות כשנתגלו עוד ועוד מודעות מענינות (כמו הוראות פיקוד העורף למלחמת המפרץ  ב 91 או ההזמנה לשלום זכר של אחיהן הבכור)

ערמות הנייר ליד הלוח הלכו וטפחו עד שלבסוף נשאר הלוח נקי כביום יציאתו מבית החרושת. רק מודעה אחת נותרה דבוקה היטב ללוח: 

'מתארגנת קבוצה
להקמת ישוב בהרי יהודה 
ליד האלון הבודד, 
פרטים אצל חנן ויואל'


אין תגובות: